Vill du få riktiga resultat av din styrketräning på Medicon Village? Då behöver du en PT!

Som personlig tränare lägger jag upp ett träningsprogram för dig efter dina behov och mål. Jag hjälper dig i din träning och ser till att varenda minut räknas! Dessutom finns jag där som bollplank när du har frågor eller behöver stöd 🙂

OBS! För att kunna ge mina klienter det stöd som behövs så är antalet PT-timmar begränsat! När det blir fullt så kommer man inte längre kunna boka in Uppstartsmöte utan får vänta tills det blir en lucka.

Träning på Medicon village

Gymträning på MV är gratis för alla som tillhör företag på området och som har ett passerkort? Där sparar du ett antal tusen per år jämfört med ett medlemskap på gym. Dessutom är det lätt att få in vanan att träna när du ändå är på jobbet!
Den vanligaste orsaken till att folk inte tränar är att ”jag har inte tid” så då är det smart att välja en träningsform som inte tar så lång tid. Kan man dessutom göra det innan/efter jobbet eller på lunchen, så har du bra möjligheter att få till en vana. Gymmet på MV har dessutom väldigt bra öppettider – 06.00 till 22.00 alla dagar i veckan. Utanför vanlig kontorstid så behöver du använda ditt kort för att komma, annars är det öppet om man går från Inspira-entrén. Så det är lätt att styrketräna med PT för resultat på Medicon Village!

Fördelar med styrketräning

Styrketräning gör dig starkare. Med starkare muskler så kommer din kropp klara av ditt arbete bättre, vare sig det handlar om att få mindre ont i skuldrorna vid datorarbetet, mindre ömma axlar i labbet eller mindre ont i ländryggen när du jobbar utomhus. Styrkan har man också nytta av i vardagen och allt du gör på fritiden som är aktivt, oavsett om det handlar om att spela paddel med kollegor, leka med barnen eller bära matkassarna från Ica. Känslan man lägger sig i soffan och är genomtrött i kroppen efter ett träningspass är också svårslagen…
Om du börjar bli medelålders så är det styrkan som man förlorar snabbast om man inte tränar, vilket gör framtiden onödigt begränsad. Har du andra mål som att springa milen, göra klassikern eller lyckas bra med din favoritsport? Styrka har du nytta av i alla lägen och hjälper till att hålla skadorna borta!
All träning ger en massa hälsoeffekter på sikt, som att ge dig bättre blodvärden och minska risken för att en massa tråkiga sjukdomar. Med mer muskler och intensiv träning så boostar man också ämnesomsättningen och gör det enklare att hålla koll på vikten.

Fler fördelar 🙂

Men det viktigaste, tycker jag, är att det känns gött att träna!! Träning sänker stressnivåer, gör dig mer koncentrerad på jobbet och mer avspänd när du kommer hem. Vissa kan till och med säga att dom blir lyckligare av att träna!
Och det är det som poängen – att må så bra man kan nu och framöver och njuta av livet 🙂

Så här funkar det att styrketräna med PT:

  • Första träffen: uppstartsmöte
    Vi går igenom nuläge, mål och gör några enklare rörelse/styrketester. Det är bra om du är lite ledigt klädd men det blir inget träningspass.
  • Andra träffen: genomgång av dina övningar
    Efter din första träff har jag gjort upp ett träningsprogram åt dig. Vi går igenom hela ditt träningspass: uppvärmning, övningar i detalj och nedvarvning efteråt. Du får här all information du behöver för att träna på ett effektivt och säkert sätt
  • Tredje, fjärde, femte, … träffen: träning och uppföljning
    Dessa träffarna beror helt på hur du vill sköta din träning men ditt program anpassas till dina framsteg och möjligheter. Man kommer långt på att ta ett steg i taget om man går åt rätt håll!

Hur ofta träffas vi?

Ja, det beror på dig och dina mål! Men grovt räknat finns tre olika upplägg för styrketräning med PT för resultat på Medicon Village:

All-in:
Om du är ny till styrketräning så kan vi göra alla pass tillsammans så att den verkligen blir av och att du får ut det mesta möjliga av din träning. Två pass i veckan rekommenderas.

Kom-igång:
Efter uppstartsmötet så tränar vi ett pass i veckan tillsammans den första månaden och så tränar du ett pass på egen hand. Därefter kör du på egen hand fram tills det är dags för en avstämning eller du behöver ett nytt program. Bra för dig som har träningsvana från tidigare eller gillar att sköta dig själv.

Kan-själv:
efter uppstarten så tränar du på egen hand. Vi träffas när du vill ha en uppföljning och dokumentera framsteg, men det kanske dröjer 1-2 månader mellan gångerna.

Priser för personlig träning

Träning med PT samt hälsocoachning är godkänt för friskvårdsbidrag enligt skatteverket. Dock kan dina arbetsgivare ha andra regler gällande friskvårdsbidraget, så kolla vad som är godkänt hos er.

All träning betalning sker via faktura i efterskott.

TypPris inkl momsTid
Uppstarten*1495 kr2×55 minuter + program
PT-timme695 kr55 minuter
10 x PT-timme6450 kr10 x 55 minuter
*: Uppstartsmöte, träningsprogram och ett första träningpass ingår

För att hålla regelbundna träningstider försöker vi boka in detta i förväg så att du har ett färdigt schema. Sedan kan man alltid ändra vissa tider vid behov, med reservation för att det ibland kan vara trångt i schemat.

PT-tiderna bokar vi in i samråd tillsammans, så dessa är inte bokningsbara i kalendern direkt.



Kvalifikationer:
– Studier i Hälsopedagogik, Idrottsfysiologi, Idrottspsykologi och motionspsykologi på Högskola

– Utbildning i massageterapi vilket innebär 1 års studier av muskler, muskelfunktion och skadeförebyggande träning

– Uthållighetsidrottare sedan 25 år i långdistanstriathlon och marathon/ultra-löpning. SM silver i Duathlon i åldersgrupp

— Styrketränat regelbundet sedan 1986 och har testat alla varianter och trender 🙂